Wycieczka w Góry Świętokrzyskie – relacja uczennicy

P1440296W dniach 14  i 15 kwietnia 2016 r. braliśmy udział w wycieczce w Góry Świętokrzyskie wraz z naszymi wychowawczyniami i panią przewodnik. Na wycieczkę pojechały dzieci z kl. II, IV, V i VI.  Pierwszego dnia zwiedziliśmy Jaskinię Raj, gdzie zaciekawiły nas różne piękne skały oraz stalagmity i stalaktyty.

Następnie przeszliśmy Puszczą Jodłową na Święty Krzyż, gdzie otrzymaliśmy błogosławieństwo i zwiedziliśmy małe klasztorne muzeum. Po drodze mogliśmy podziwiać z tarasu widokowego Gołoborza na Łysej Górze. Kolejnym punktem wycieczki było podejście na Łysicę i zwiedzanie kościoła św. Katarzyny. Przed przyjazdem do schroniska zobaczyliśmy budynek, w którym mieści się Centrum Edukacyjne „Szklany Dom” , związane z twórczością Stefana Żeromskiego. Drugiego dnia zobaczyliśmy niezwykły pomnik przyrody –  najstarsze w Polsce drzewo, którym jest Dąb Bartek.
Potem pojechaliśmy do Samsonowa, gdzie obejrzeliśmy ruiny starej huty. Następnie zwiedziliśmy muzeum Henryka Sienkiewicza, które znajduje się w miejscowości Oblęgorek. Po południu pojechaliśmy do Chęcin, gdzie zjedliśmy obiad i wyruszyliśmy w dalszą drogę – do Jędrzejowa, gdzie zobaczyliśmy Muzeum Zegarów im. Przypkowskich.
W Jędrzejowie zwiedziliśmy także Klasztor Cystersów. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Nagłowicach, aby zobaczyć miejsce, gdzie żył i tworzył znany polski poeta  – Mikołaj Rej.  Ostatnim punktem wycieczki był Leśniów. Wieczorem o 1900 wróciliśmy do domu. Wycieczka była bardzo udana i długo jeszcze będziemy ją wspominać.