Wycieczka w Gorce

W dniach 6 i 7 czerwca 2024 roku uczniowie klas IV-VIII wędrowali po górskich szlakach w Gorcach. Dotarliśmy do schroniska na Starych Wierchach, znajdującego się na 968 m n.p.m. Dla niektórych uczniów był to nie lada wyczyn.

Z Lubszy wyruszyliśmy o 7:00 rano i już przed południem zwiedziliśmy Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce. Najciekawsze było zaglądanie do wnętrz starych lokomotyw i wagonów. Następnie wyruszyliśmy do Centrum Przyrodniczo-Edukacyjnego Brama w Gorce, które mieści się w Nowym Targu. Wędrowaliśmy ścieżką wytyczoną wśród wszystkich pięter lasu, aż do wierzchołków drzew- najwyższy punkt nad ziemią 40 metrów. Poznaliśmy tam, jakie zwierzęta zamieszkują Podhale: salamandry, głuszce, niedźwiedzie, rysie i inne. Wielką atrakcją było spacerowanie wśród wierzchołków drzew, a słoneczna pogoda sprzyjała podziwianiu dalekich krajobrazów. Jeśli ktoś miał odwagę, mógł spoglądać w dół i obserwować płynącą tam rzekę. Po przyjeździe do hotelu, czekały na uczniów kolejne atrakcje: basen, jacuzzi, siłownia, bilard, plac zabaw, obiad a wieczorem kiełbaski lub oscypki z grilla w przestronnej altanie. Następnego dnia, już o 9:00 wyruszyliśmy szlakiem na Stare Wierchy. Roztacza się stamtąd widok na panoramę Tatr oraz Beskid Wyspowy. Dzięki dobrej pogodzie podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy, kwieciste łąki, świeżą zieleń buków i innych drzew liściastych, omijaliśmy kałuże i odganialiśmy się od much. Dla niektórych uczniów był to wymagający szlak, szczególnie w drodze powrotnej. Mogli oni liczyć na wsparcie kolegów lub koleżanek, a także nauczycieli. Pomimo tego, że nasza grupa była bardzo liczna ( 46 osób) i wędrowała w różnym tempie, czekała cierpliwie z przewodnikiem na tych, którzy potrzebowali więcej czasu na dojście. Po godzinie 14:30 wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Gorce są bardzo atrakcyjne !