Głównym celem projektu jest wymiana doświadczeń, pomysłów i metod nauczania stosowanych w szkołach partnerskich w pracy z uczniami mającymi trudności w nauce ( w pierwszym roku projektu) i z uczniami zdolnymi (w drugim roku projektu). Nauczyciele mają zamiar korzystać z różnych metod i zadań, które przyniosą widoczne rezultaty w zakresie poprawy i wzbogacenia warsztatu pracy z tymi grupami uczniów, którzy wymagają naszej szczególnej pomocy i uwagi.
Okładka “Comenius book“, czyli powstałej podczas projektu książki, w której prezentujemy praktyczne ćwiczenia i zadania wykorzystujące teorię inteligencji wielorakich.
Głównym narzędziem, które pomaga zorganizować nasz projekt jest koncepcja inteligencji wielorakich, którą chcemy dostosować do potrzeb naszych szkół. Chcielibyśmy przyczynić się do wyrównania szans edukacyjnych uczniów mających trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych (czytania, pisania, liczenia) poprzez organizowanie ciekawych i różnorodnych działań. Nasz projekt będzie wspierać naukę strategii uczenia się i umiejętności organizacyjnych dla uczniów i rodziców.