Opis projektu – Teoria Wielorakich Inteligencji

INTELIGENCJE WIELORAKIE SZANSĄ ROZWOJU EUROPEJCZYKÓW

The Theory of Multiple Intelligences – Teoria Wielorakich Inteligencji

Głównym celem projektu była wymiana doświadczeń, pomysłów i metod nauczania stosowanych w szkołach partnerskich w pracy z uczniami mającymi trudności w nauce i z uczniami zdolnymi. Nauczyciele korzystali z różnych metod i zadań, które poprawiły i wzbogaciły warsztat pracy z uczniami, którzy wymagali szczególnej pomocy i uwagi. Głównym narzędziem, które pomogło zorganizować projekt była Teoria Wielorakich Inteligencji, którą dostosowaliśmy do potrzeb naszych szkół.

Staraliśmy się przyczynić się do wyrównania szans edukacyjnych uczniów mających trudności w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych (czytania, pisania, liczenia) poprzez organizowanie ciekawych i różnorodnych działań. Projekt wspierał naukę strategii uczenia się i umiejętności organizacyjnych dla uczniów i rodziców. Naszym głównym celem było podniesienie poczucia pewności siebie u uczniów. Dążyliśmy do tego, aby uczniowie potrafili rozpoznawać swoje słabe i mocne strony i równocześnie dawali sobie radę z eliminowaniem jednych i rozwijaniem drugich. Naszym celem była także pomoc w poprawie relacji uczniów z rówieśników i rodzicami oraz zmniejszenie poziomu stresu związanego ze szkołą oraz brak własnej wartości.

The Theory of Multiple Intelligences

The general aim of the project is the exchange of experience, ideas and teaching methods applied in the partner schools while working with low-achievers ( year one )and high achievers (year two).

Teachers are going to use different methods and tasks that will bring visible results in improving and enriching the work with these groups of students who need our special help and attention.

The main tool that helps to organise our programme is The Theory of Multiple Intelligences which we are going to adapt to needs of our schools. We would like to equalize the educational opportunities for students facing difficulties in mastering the basic skills of school ( reading, writing, numeracy) by organizing interesting and various activities. Our project will support the teaching of learning strategies and organizational skills for students and parents. Our major goal is to increase the students’ self-confidence, ability to recognize and deal with their own strengths and weaknesses, help them to improve their relationship with peer groups and parents and decrease the level of stress connected with school work and lack of self-esteem. All partners are going to base on e-learning by publishing the materials on the project website that will be accessible for students, teachers and parents.

Exchange visits are going to be a chance for all students to meet foreign teachers and participate in their lessons, which will strengthen their motivation to study ( especially foreign languages ) and encourage curiosity of the world around them. Parents are going to be another group to benefit from the project, as they will be able to observe their children’s progress. They will be invited to participate, observe, comment and they will be given more tools to help their children at home.

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [235.64 KB]