Zielona szkoła w Dźwirzynie

22 maja 2017 r. uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami zebrali się na parkingu, po czym o godzinie 21.00 wyjechali w kierunku Dźwirzyna.

Na miejsce dotarliśmy  wczesnym rankiem, gdzie zostaliśmy przywitani przez kierownika Ośrodka Wczasowego “Komandor”. Po zakwaterowaniu poszliśmy przywitać się z morzem. Następnego dnia pojechaliśmy na całodniową wycieczkę do Trzęsacza, Międzyzdrojów i Świnoujścia. W Świnoujściu w Forcie Gerharda przeszliśmy przeszkolenie wojskowe pod nadzorem “podłego” pruskiego żołdaka. Następnie weszliśmy na jedną z najwyższych latarni morskich na świecie. W czwartek do południa poszliśmy na basen do hotelu “Senator” i na znajdujący się obok plac zabaw. Po obiedzie wysyłaliśmy listy i pocztówki do swoich bliskich. Popołudnie spędziliśmy na plaży opalając się i grając w piłkę, wieczorem odbyła się dyskoteka. Kolejny dzień naszego pobytu spędziliśmy na “Dzikim Zachodzie” w Zieleniewie, gdzie korzystaliśmy z różnych atrakcji ( jazda rowerem na linie, jazda na koniu, przejażdżka bryczką, jeepem itp. ).  Po powrocie spacerowaliśmy po Dźwirzynie, jedliśmy lody i gofry. W sobotę uczniowie klasy V, VI wybrali się na wycieczkę rowerową szlakiem “Ku słońcu”, natomiast młodsi przedpołudnie spędzili na placu zabaw oraz uczestniczyli w zabawach prowadzonych przez policjantów “Zagraj ze mną w bezpieczeństwo”.  Po południu budowaliśmy na plaży zamki z piasku, a wieczorem przy grillu śpiewaliśmy piosenki. Szóstego dnia w niedzielę uczestniczyliśmy we mszy świętej w kościele pod wezwaniem Matki Bożej Uzdrowienia Chorych. Kolejną atrakcją był chrzest morski uczniów, którzy po raz pierwszy przyjechali nad morze. Następnego dnia rano pojechaliśmy do Kołobrzegu, gdzie płynęliśmy statkiem “Santa Maria” po czym zwiedzaliśmy miasto, plażę i molo. Wielką atrakcją tego dnia była “Piracka przygoda”. Uczestnicy wycieczki wykazali się umiejętnością wbijania gwoździ, przeciągania liny, podnoszenia ciężaru itp. Wieczorem tego samego dnia w piżamach zebraliśmy się w świetlicy gdzie graliśmy w gry i malowaliśmy  twarze. W ostatnim dniu naszego pobytu pożegnaliśmy morze, zjedliśmy pyszne gofry i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Wczesnym rankiem 31.05.2017 r. dotarliśmy do Lubszy.